torsdag den 3. april 2014

Rugby, Sct. Patricks Parade mm.

Hej
Nu er det ved at vaere tid til den maanedlige opdatering.

Irlands kvinde rugby hold imod Italien!(9 marts)

Den 9. marts tog vi fasted med en bus med kvinde rugby holdet fra Thurles til Dublin, for at se Irlands kvindelandshold i rugby spille imod Italien.
Foerst tog vi et sted hen og spise, hvor vi saa maendene spille paa tv imod Italien - de vandt. Det var mega hyggeligt og saa sjovt. Vi havde alle vores ansigter halvt mallet groent saa vi rigtig kunne stoette Irland.
Saa tog vi hen og saa rugby kampen - stemningen var hoej og alle var glade. Ireland vandt stort, mener at der stod 39-0 til Irland, da kampen var faerdig. Jeg vaedede med Carmen(fra spaninen) at Italien ikke engang ville faa et point - og det vanndt jeg jo. Da kampen var faerdig havde vi en smule tid i Dublin, saa vi valgt at koebe os en HOTDOG _ DET VAR TOTAL AWSOME!!!!
Paa vej hjem i bussen var alle i godt humoer (isaer kvindene da de havde faaet en smule(leas meget) at drikke). Efter det gik vi et sted hen og fik en smule at spise, hvorefter vi smuttede hjem i seng.

Rugby kamp under lys(14 marts)

For foeste gang spillede vi vi en rugby kamp under lys om aftenen. Jeg spillede foerste halvej(aner ikke hvordan det ord staves) - og for hver kamp vi spiller bliver jeg mindre og mindre forvirret omkring hvad jeg skal paa banen. Desvaerre vandt vi ikke, men det var en meget taet kamp, og vi gjorde alle vores bedste.


Klargoering til Sct. Patricks dag! (15 marts)

Marit og jeg valgt at vi ville have alt klar til Sct, Patricks day - saa vi tog paa shopping efter alverdens groenne ting. Selv fik jeg koebt en T-shirts hvor der staar "Glaedelig Sct, Patricks dag"(paa irsk), batches, en hat, blinkende Leprechaun oereinge og et 3-kloever toerklaede.


Sct. Patricks Parade i Thurles (16 marts)

Om soendagen var der Sct. Patricks dag parade i Thurles, hvor vi var i Paraden. Suzy(vaerts mor) har en playschool, saa vi var i paraden med dem, hvor vi holdte det store skilt. Det var en unik oplevelse. Derefter gik vi lidt rundt i byen, hvor vi koebte groen is og candy floss.


Sct. Patricks Parade i Dublin (17 marts - Sct. Patricks day)

Paa selve Sct. Patricks day fik vi fri fra skole(saa laekkert). Alle udvekslingsstudenterne tog til Dublin for at se paraden der. Vi var i Dublin omkring kl. 11 og paraden startede kl. 12. Mig og Alina valgte at stille os op og goere klar til paraden for at faa en chance for at se en smule. Nogle af de andre tog paa Mc Donalds, men de kunne ikke se noget da paraden gik i gang. Vi fik taget nogle super gode billeder. Vi saa paraden i ca. 1 time, da vi bestemte os for at vi nu gerne ville sidde ned et sted. Naesten alle steder var optaget, saa vi gik i ca. 15 min. da vi fandt et sted.
Derefter ville vi i biografen, men vi havde ikke tid nok, saa vi ville paa Leprechaun museum. I vores soegen efter det museum fandt vi PENNYS - og saa soegte vi ikke laengere. Men jeg fik da koebt mig en kjole. Da tiden var ved at vaere at vi skulle snart med bussen, havde vi lidt svaert ved at huske hvor vi sl

22(big cleaning day)/23(made an awesome cake day)

Ja, loerdagen var Suzy ikke hjemme, saa vi blev alle sat i sving med rengoering i huset - resultatet blev godt. Men foer vi skulle goere rent tog vi ud paa cafe og fik morgenmad - Guf irsk morgenmad.
Om soendagen lavede vi en mega sej kage, lilla udenpaa og masser af farver inden i - en slags regnbue kage.

Traening og morsdag 29/30

Om loerdagen tog jeg i Gym(traeiningsscenter) og derefter i svoemmehallen sammen med nogle af mine veninder - super hyggeligt!
Om Soendagen var det morsdag, vi gav Suzy gave og saa lavede vi et kort og bagte en gave. Det blev hun super glad for!

Jeg undskylder, at der ikke er nogen billeder - men der er billder paa facebook, hvis i lyster.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar